wtorek, 11 grudnia 2012

Gumowe bańki akupunkturowe

Dziś zrobię coś innego niż recenzja. Nie wiem czy wszyscy poznali ten sposób, czy widzieli słyszeli o bańkach chińskich. Chciałabym skupić się na masażu antycellulitowym - jednym z zastosowań tego przedmiotu. Myślę, że przyda się co poniektórym ;)



Myślę, że te bańki są bardzo dobrym sposobem na poprawienie wyglądu naszej skóry, zmniejszeniu obwodów. Sama starałam się stosować je regularnie, co dwa dni robiłam taki masaż i skóra była zawsze gładka i fajnie napięta. Również na innych musiałam się nauczyć - takie same efekty ;)
Zastosowanie ich jest naprawdę duże. Są to akupunkturowe bańki, możemy postawić je w wybranym punkcie aby pomogły nam na dana dolegliwość. Wszystko ładnie odpisane jest w dołączonej ulotce. Chociaż co do tego..nie wiem czy to pomaga, nie próbowałam.





Czasem te nazwy rozwalają...:D no nic..
Osoby, które nie są wytrzymałe na ból, mają delikatne ciało na początku mogą mieć trudności ze stosowaniem baniek, ponieważ to naprawdę jednak trochę boli...Możemy zassać skórę lżej i wtedy ból jest mniejszy. Tak polecam na początek.






Zanim zacznę mówić jak wykonywać taki masaż, chcę powiedzieć że, jest to wiedza zdobyta przeze mnie, dla siebie. Nie jestem fizjoterapeutką, dopiero się wszystkiego uczę;) Zainteresowało mnie to, więc wypróbowałam.

Zestaw 4 baniek kosztuje ok 25zł w aptece.

Gdzie wykonujemy?
Uda- z przodu i z tyłu, na pośladkach, "boczkach" i brzuchu.
Przeciwwskazania?
Osoby z rozszerzonymi naczynkami, żylakami, przy obrzękach czy menstruacji(po prostu wtedy robimy przerwę), nie stosujemy w miejscach gdzie jest mało tkanki tłuszczowej(łopatki, kręgosłup),    ciąża, 
Efekty?
Widoczne po kilku zabiegach. Powiedzmy tak po 8-10 zabiegach robimy dłuższą przerwę. Oraz pojedynczy masaż trwa myślę ok 30min.
Jak rozpocząć?
Najpierw musimy przygotować skórę do takiego masażu. Także po pierwsze potrzebujemy oliwki(ja stosuję antycellulitową aby efekt był jeszcze lepszy, ja natrafiłam na dużą butlę z Ziaji. Dopasujemy odpowiednią wielkość banki do masowanego miejsca!

Przykład wykonania masażu na udach
Etapy:
1. rozcieramy oliwkę w rękach
2. głaskanie podłużne - od dołu w stronę biodra
3. rozcieranie grzebykowe czyli zginamy palce i okrężnymi ruchami 
kostkami palców na zewnątrz także od dołu do góry w stronę biodra
4. znowu głaskanie

Etapy bańką:
1. przysysamy bańkę nad kolanem(im mocniej "zassamy" tym bardziej będzie bolało ;))
2. pierwszy ruch - "płotek" - krótkie pionowe ruchy i przesuwamy się coraz wyżej, następnie bańkę sprowadzamy po zewnętrznej stronie
3. prowadzenie bańki poprzecznie, sprowadzenie po zewnętrznej stronie
4. prowadzenie bańki po skosie, sprowadzenie po zewnętrznej stronie
5. spiralnie do góry, sprowadzenie po zewnętrznej stronie

Zakończenie:
1. głaskanie
2. wstrząsanie - od dołu, palce szeroko i wstrząsamy, takie rozluźnienie ;)
3. rozcieranie

(Wiadomości zaczerpnięte z YT..jeżeli ktoś chciałby - podam link)

Na koniec wmasowuję balsam antycellulitowy i gotowe ;)
Skóra na pewno będzie zaczerwieniona i o to właśnie chodzi. Pobudziliśmy krążenie. Jest ciepła i miła w dotyku.

MOGĄ A NAWET BARDZO CZĘSTO POJAWIAJĄ SIĘ..SINIAKI TAKŻE NIE STOSOWAĆ "ZA MOCNO", zależy to też po prostu od wrażliwości.

Naprawdę uważam, że jest to bardzo fajny sposób na poprawę wyglądu naszej skóry!

Pytajcie jeżeli czegoś nie jesteście pewni, czegoś nie wiecie, pomogę ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz